Az aktuális SEO szabályoknak maximálisan megfelelő tartalmakkal emellek előkelő helyre a Google-ben.

Egy blogcikket vagy weboldalszövegezést sajnos nem elég ütősen megírni, ugyanis csupán ennyitől még nem fogsz jó helyen szerepelni a Google-ben, így a potenciális vásárlóid sem fognak Rád találni. Ugyanakkor a SEO szövegírás nem is az adott szövegek kulcsszavakkal való telezsúfolását jelenti.

Ugyan a SEO szövegírás során még ma is a kulcsszókeresés a kiindulópont, ez önmagában kevés a jó helyezéshez vagy egyáltalán a jó tartalomhoz. De vajon mit is ért a Google jó tartalom alatt?

Egy szóval válaszolva: minőséget.

A keresőoptimalizálás egyik alapelve a Panda algoritmus 2011-es indulása óta a jó minőségű tartalom. A Google a felhasználói élményt tartja szem előtt, tehát, amit az olvasóid értékesnek tartanak, azt nagy valószínűséggel a Google is annak fogja tartani. Ha forgalmat szeretnél a keresőből, jobb helyezést a találati rangsorolásnál, akkor minőségi tartalmat kell előállítanod. Miből is áll ez pontosan?

A Google az Útmutató webmestereknek című oldalán osztja meg irányelveit. Bünteti többek között a nem eredeti tartalmakat, a másolást, a kulcsszavak halmozását. Ugyanakkor díjazza a tömegből kiemelkedő, egyedi, lebilincselő tartalmakat. Vagyis mindazt, amit az olvasóid is örömmel olvasnak.

A Google-barát webhely létrehozásának lépései című oldal is leírja többek között, hogy amennyiben a tartalmak hasznos és értékes információkat tartalmaznak, sok látogató lesz rá kíváncsi, amit a Google egyre kifinomultabb algoritmusa is díjazni fog.

A tartalmak minősítése a Quality Rater Guidelines alapján történik. Röviden összefoglalva, a Google felismeri, rossz minőségűnek ítéli és hátrébb sorolja azokat az oldalakat/tartalmakat, amelyek többek között pongyolán vannak megfogalmazva, helyesírási hibáktól hemzsegnek, nem szakértői szinten vannak megírva, nem frissülnek rendszeresen, illetve amelyekben nem szerepelnek más releváns és hiteles forrásokra mutató hivatkozások. Sőt, a Google azt is gyanúsnak tartja, ha nincs elég tartalom az adott oldalon. A tartalmak előállításánál tehát rengeteg egyéb dologra is oda kell figyelned. Ezek közül néhány:

  • Külső és belső linkek megfelelő elhelyezése
  • Horgonyszöveg megfogalmazása
  • Kulcsszavak sűrűsége
  • Kulcsszó elhelyezése a címben
  • LSI kulcsszavak elhelyezése a szövegben
  • Mondatok hosszúsága
  • Kulcsszavak elhelyezése bizonyos helyeken
  • Szöveg megfelelő tagolása
  • SEO szempontból megfelelő alcímek
  • Szöveg hossza
  • Cím hossza
  • Metaleírás
  • Stb.

Ha tehát egyszerre figyelemfelkeltő, hasznos, értékes és a SEO aktuális szabályainak is megfelelő tartalmakat szeretnél készíteni, mindenképpen kérd professzionális SEO szövegíró segítségét. A minőségi tartalmaknak köszönhetően több minőségi ügyfelet fogsz tudni bevonzani és egyúttal megtartani, ráadásul az írás terheitől megszabadulva végre a saját feladataidra koncentrálhatsz majd.