Az aktuális SEO szabályoknak maximálisan megfelelő tartalmakkal emellek előkelő helyre a Google-ben.
Egy blogcikket vagy weboldalszövegezést sajnos nem elég ütősen megírni, ugyanis csupán ennyitől még nem fogsz jó helyen szerepelni a Google-ben, így a potenciális vásárlóid sem fognak Rád találni. Ugyanakkor a SEO szövegírás nem is az adott szövegek kulcsszavakkal való telezsúfolását jelenti.
Ugyan a SEO szövegírás során még ma is a kulcsszókeresés a kiindulópont, ez önmagában kevés a jó helyezéshez vagy egyáltalán a jó tartalomhoz. De vajon mit is ért a Google jó tartalom alatt?
Egy szóval válaszolva: minőséget.
A keresőoptimalizálás egyik alapelve a Panda algoritmus 2011-es indulása óta a jó minőségű tartalom. A Google a felhasználói élményt tartja szem előtt, tehát, amit az olvasóid értékesnek tartanak, azt nagy valószínűséggel a Google is annak fogja tartani. Ha forgalmat szeretnél a keresőből, jobb helyezést a találati rangsorolásnál, akkor minőségi tartalmat kell előállítanod. Miből is áll ez pontosan?
A Google az Útmutató webmestereknek című oldalán osztja meg irányelveit. Bünteti többek között a nem eredeti tartalmakat, a másolást, a kulcsszavak halmozását. Ugyanakkor díjazza a tömegből kiemelkedő, egyedi, lebilincselő tartalmakat. Vagyis mindazt, amit az olvasóid is örömmel olvasnak.
A Google-barát webhely létrehozásának lépései című oldal is leírja többek között, hogy amennyiben a tartalmak hasznos és értékes információkat tartalmaznak, sok látogató lesz rá kíváncsi, amit a Google egyre kifinomultabb algoritmusa is díjazni fog.
A tartalmak minősítése a Quality Rater Guidelines alapján történik. Röviden összefoglalva, a Google felismeri, rossz minőségűnek ítéli és hátrébb sorolja azokat az oldalakat/tartalmakat, amelyek többek között pongyolán vannak megfogalmazva, helyesírási hibáktól hemzsegnek, nem szakértői szinten vannak megírva, nem frissülnek rendszeresen, illetve amelyekben nem szerepelnek más releváns és hiteles forrásokra mutató hivatkozások. Sőt, a Google azt is gyanúsnak tartja, ha nincs elég tartalom az adott oldalon. A tartalmak előállításánál tehát rengeteg egyéb dologra is oda kell figyelned. Ezek közül néhány:
- Külső és belső linkek megfelelő elhelyezése
- Horgonyszöveg megfogalmazása
- Kulcsszavak sűrűsége
- Kulcsszó elhelyezése a címben
- LSI kulcsszavak elhelyezése a szövegben
- Mondatok hosszúsága
- Kulcsszavak elhelyezése bizonyos helyeken
- Szöveg megfelelő tagolása
- SEO szempontból megfelelő alcímek
- Szöveg hossza
- Cím hossza
- Metaleírás
- Stb.
Ha tehát egyszerre figyelemfelkeltő, hasznos, értékes és a SEO aktuális szabályainak is megfelelő tartalmakat szeretnél készíteni, mindenképpen kérd professzionális SEO szövegíró segítségét. A minőségi tartalmaknak köszönhetően több minőségi ügyfelet fogsz tudni bevonzani és egyúttal megtartani, ráadásul az írás terheitől megszabadulva végre a saját feladataidra koncentrálhatsz majd.